Справа ексберкутівця Лукаша: потерпілий розповів, як міліціонери кидалися світлошумовими гранатами з дахів

Потерпілий отримав поранення від вибуху однієї з гранат

Потерпілий Андрій Науменко. Фото: facebook.com/andriy.naumenko.37

Дарницький районний суд Києва у середу, 19 травня, допитав потерпілого Андрія Науменка у справі екскомандира харківського «Беркуту» Владислава Лукаша.


Лукаша звинувачують у перешкоджанні проведенню мітингів із застосуванням насильства 1 грудня 2013 року та 18 лютого 2014 року у Києві. А також у перешкоджанні діяльності журналістів, невиконанні службовою особою своїх обов’язків. 


Потерпілий Науменко розповів, що 18 лютого 2014 року прибув до Києва для участі у мирній ході до Верховної Ради.


“Я пам’ятаю, що було перегороджене перехрестя вулиць Шовковичної та Інститутської важкою технікою. За нею стояли міліціонери. Вони кидали невідомі предмети, які вибухали. Також були постріли, але не можу сказати, звідки саме стріляли. Я бачив міліціонерів на даху будинку на перехресті Шовковичної та Інститутської. Також звідти кидали світлошумові гранати. Одна з них вибухнула поруч зі мною. Це призвело до поранення моїх ніг, почала сочитися кров. Потім люди побачили, що я отримав поранення. Мені надали допомогу”, - розповів потерпілий.


Він також наголосив, що поведінка правоохоронців не виглядала мирною.


“На вулиці Інститутській відбувалася “зачистка”. Правоохоронців всіх людей гнали, били їх кийками і ногами. Зокрема і тих, хто падав та лежав, не рухався. Це все я бачив особисто”, - зазначив Науменко.


Він також додав, що того дня бачив різну зброю у силовиків. Крім того, він розповів про отримані ним поранення.


“Поруч зі мною вибухнула граната. Осколки від неї потрапили в мої ноги, нижче колін. Поруч зі мною стояв мій товариш, він отримав значно серйозніші поранення. Потім, коли нам робили перев’язку, то діставали чорні незрозумілі осколки. Першу допомогу мені надали люди на перехресті Шовковичної і Інститутської. Пізніше я звернувся до медпункту в Палаці Свободи (Жовтневий палац). Потім нога почала гноїтися, і я звернувся до лікарні в місті Старокостянтинові”, - розповів Науменко.


За його словами, в мирній ході брали участь і молодь, і люди старшого віку, і чоловіки, і жінки.

“Особисто я не планував жодних заворушень. У мене не було таких намірів. У Київ я приїхав з одним рюкзаком. В мене та мого товариша також жодної зброї не було”, - згадував потерпілий.


Після допиту суд оголосив перерву. Наступне ж засідання має відбутися 27 травня о 9:30.


Нагадаємо, 18 лютого 2014 року у центрі Києва відбувалася акція «Мирний наступ»: того дня кілька тисяч майданівців рушили ходою до Верховної Ради, вимагаючи обмежити повноваження президента Віктора Януковича. Зокрема – повернутися до редакції Конституції 2004 року.


Підступи до Верховної Ради того дня були перекриті автомобілями, лавами бійців Внутрішніх військ та працівниками «Беркуту». Майже одразу міліція спробувала відтіснити людей, використовуючи спецзасоби, зокрема – світлошумові гранати та помпові рушниці.


Близько 12:00 «Беркут» почав витісняти учасників акції з вул. Інститутської в бік Майдану. В результаті протестувальників відкинули на Майдан Незалежності, який міліція почала штурмувати після 18:00. В результаті подій в урядовому кварталі кілька сотень людей отримали травми різної тяжкості.

Текст: Артем Худолєєв

Редактор: Стас Козлюк

Команда видання «Інсайдер», яке закрилось наприкінці березня 2020-го, доєдналася до команди Лабораторії законодавчих ініціатив і готує до запуску сайт нового проекту — Watchers.

Ми продовжуємо писати на наші звичні теми і хочемо висвітлювати їх розвиток, не відкладаючи це до старту веб-майданчику.

Тому вже зараз наші матеріали доступні для читачів на сторінках соцмереж та публікаційних платформ.

Як і раніше, ми висвітлюємо резонансні суди та розслідування силовиків, кейси з судової та правоохоронних систем, справи Майдану, аналізуємо та опублічнюємо поліцейське свавілля, ведемо репортажі з місця подій та текстові трансляції унікальних судових засідань, пірнаємо у складні теми до підводної частини айсбергу та докопуємось до їх суті.

Ви можете знайти нас тут:


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Свідок у справі штурму Будинку Профспілок: невідомі жбурляли займисті речовини до будівлі, а охорона затримала працівника СБУ

Суддю Майдану Колегаєву визнали винною у п’яному водінні

У справі бунту “торнадівців” у СІЗО одна з присяжних взяла самовідвід